TRAVELLING| Pravé Kapverdy


Před pár dny jsem se vrátila z Kapverd a jak už je u mě zvykem, s plnou SD kartou. Původně jsem vám chtěla napsat první článek o dokonalých plážích, luxusních resortech, ale rozhodla jsem se to udělat jinak, nejdřív vám ukážu realitu a pak se spolu podíváme na tu pohádkovou iluzi dokonalého světa.

Sal Rei, hlavní město ostrova Boa Vista, popravdě, když jsem se rozhodla jet na výlet sem, nevěděla jsem, jak hodně mi změní pohled na svět. Nás průvodce Tomáš nám říkal holá fakta, tak jak jsou, tak jak opravdové Kapverdy fungují. První zastávka byla chudinská čtvrť, kde se dětem rozdávalo ovoce, když vidíte, jak si váží jednoho kousku jídla a porovnáte to, jak je to u nás bráno jako samozřejmost, ba dokonce spousta dětí i ovocem pohrdne, říkáte si, co je to vlastně za spravedlnost, že někdo má spoustu a někdo nic. Hygienické podmínky jsou tu hrozné, děti tu bývají unášeny, aby je použili na orgány, úmrtnost dětí je tu vysoká, jako ostatně na celém ostrově, protože zdravotnictví tu je žádné. Člověk si tu uvědomí, co vlastně má a je mu zle, že si vlastně ještě na něco stěžuje.

Za práci jsou tu lidé na Boa Vista vděční a snaží se ji udržet na každou cenu, ženy tu pracují do pozdních měsíců těhotenství, pak musí odletět porodit na jiný ostrov a do dvou měsíců se musí opět vrátit do práce, jinak by o ni přišli. Většina lidí, co pracuje v luxusních resortech, samy žijí ve strašných podmínkách a peníze, co vydělají, posílají rodině.

Tohle a mnoho dalšího je to, co se moc neříká, když se řeknou Kapverdy, většina lidí si vybaví nádherné pláže, já, když se řeknou Kapverdy, si vybavím tu spoustu lidí, kteří žijí v bídě a nouzi, ale i přesto jsou většinou mnohem šťastnější než my, protože sice nemají téměř nic materiálně, ale mají mnohem víc duševně.

Více informací o Kapverdách najdete zde Kapverdy & Kapverďané




















































Oblíbené příspěvky